Forældresamarbejde

Skole-hjem-samarbejde

Højboskolens skole-hjem-samarbejde bygger på grundlæggende værdier, der tilstræber åbenhed, gensidig respekt og tillid. Samarbejdet har høj prioritet, da det er en forudsætning for barnets faglige, sociale og personlige trivsel.

Forældreinformation

Fra 0. til 6. årgang udsendes der ugeplaner til forældrene. Fra 7. til 9. årgang udsendes der månedsbreve samt anden information efter behov.
Nyhedsbrevet ”Det lærerige liv” udsendes hver fredag på Aula.

Forældremøder
På årgangen afholdes der forældremøde i efteråret og desuden efter behov.
Skolen har en forventning til at forældrene deltager på forældremøder.

Skole-hjem-samtaler

I efteråret afholdes der skole-hjem-samtaler hvor fokus er på barnets trivsel og faglige niveau. Eleven deltager og bidrager i skole-hjem-samtalen fra 2 klasse og op. Eventuel 2. samtale afholdes efter behov i foråret.
Børn i 0. klasse tilbydes to samtaler.

Samarbejdsmøder
Der afholdes samarbejdsmøder med forældre, når skolen eller forældre vurderer, at der er et behov for det. På møderne er der mulighed for at ledelsen, interne og eksterne vejleder deltager.