Fase 2 / 5. - 9. årgang

Velkommen til Fase 2

Vi ønsker i fase 2 at skabe lige deltagelsesmuligheder for alle, at skabe et læringsmiljø med plads til faglig og social udvikling hvor selvstændighed, mod og vedholdenhed vægtes højt. Kompetencer som samarbejde og innovativ tænkning ser vi som vigtige byggesten i dannelses- og uddannelsesvejen for vores elever op igennem fase 2 og i overgangen til en ungdomsuddannelse.

Årene i fase 2 vil for eleverne og for forældre opleves forskelligt.

Fra 5. - 6. årgang fortsætter eleverne i deres klasser, men med flere lektioner hvor undervisningen foregår for hele årgangen samlet bl.a. på fagdage og på lejrskolen.

Fra 7. - 9. årgang undervises eleverne ud fra den struktur og pædagogik vi kalder årgangsundervisning. Her ophører klassebegrebet, årgangen bliver det nye fællesskab og opdelingen i faghold forgår i enkelte lektioner og fag i løbet af ugen.

I 7. klasse vælger eleverne et obligatorisk valgfag, som de skal til prøve i, i slutningen af 8. klasse.

I 8. klasse får eleverne deres første karakter og bliver vurderet uddannelsesparat/ikke uddannelsesparat.

Overvejer du eller dit barn et skoleskift?

Du er meget velkommen til at tage kontakt til Skoleleder Peder Pedersen for at høre nærmere om skolen. I er altid velkommen til et møde, hvor I kan høre mere om skolen og se de fysiske rammer.

Kontakt:

Peder Pedersen, peder.pedersen@skanderborg.dk, tlf. 24 43 86 27