Indskrivning

I Skanderborg Kommune gennemføres digital indskrivning via hjemmesiden www.indskrivning.dk, hvor du ved hjælp af NemID kan indskrive dit barn på skolen, samt evt. indmelde barnet i Højboskolens SFO.

Vejledning til indskrivningen findes på www.indskrivning.dk, ligesom der naturligvis er mulighed for vejledning ved henvendelse til Højboskolen.

Såfremt der er ønske om optagelse på en anden skole end distriktsskolen, ønske om udsættelse af skolestarten, eller optagelse på en privat- eller friskole skal dette også registreres på indskrivning.dk, da Skanderborg kommune skal føre tilsyn med, at alle elever i distriktet modtager undervisning.

Indskrivningsdeadline er altid i januar. Den præcise dato meldes direkte ud til til forældre til kommende 0. klasses elever, i slutningen af november.